GOSPODARKA EKONOMIA NOWE TECHNOLOGIE
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

#GospodarczyPomidor: Polska potrzebuje katolickich miliarderów [Maciej Gnyszka]

2 grudnia 2019, 23:41 / Opracowanie i grafika własne
#GospodarczyPomidor: Polska potrzebuje katolickich miliarderów [Maciej Gnyszka]

W czwartej części gospodarczego pomidora rozmawiamy z Maciejem Gnyszką, założycielem Towarzystw Biznesowych. Zachęcamy do zapoznania się z działalnością Towarzystwa [link] oraz z aktywnością Macieja [link

1. Patriotyzm gospodarczy stanie się ważniejszym kryterium zakupowym niż cena?

Stanie się. Bogacimy się i możemy myśleć poważniej o własnych decyzjach zakupowych.

2. Wpływ na to będą miały następujące czynniki:

Wspomniane wyżej bogacenie się i doświadczenie pobytu zagranicą, gdzie patriotyzm ekonomiczny jest głęboko zakorzenioną postawą.

3. Rozwój patriotyzmu gospodarczego wśród konsumentów, spowoduje rozwój małych i średnich przedsiębiorstw?

Uwaga terminologiczna: w Polskim Śladzie używamy określenia patriotyzm konsumencki, na określenie decyzji konsumentów i patriotyzm gospodarczy, na określenie decyzji firm i organów państwa - one łącznie składają się na patriotyzm ekonomiczny. A odpowiadając wprost na pytanie - oczywiście, że się przełoży.

4. Polska potrzebuje katolickich miliarderów?

Jęczy i płacze w oczekiwaniu na nich.

5. Dlaczego nie ma ich w Polsce?

Bo polscy katolicy mają fałszywą świadomość samych siebie, a polscy przedsiębiorcy nie mają aspiracji. Dlatego mało u nas miliarderów w ogóle, a katolickich w szczególności.

6. Jak ich obecność wpłynęłaby na gospodarkę?

Bardzo pozytywnie - poczynając od budowania innej kultury biznesu, a kończąc na wspieraniu inicjatyw społecznych, które przemieniając społeczeństwo, z powrotem wpłyną także na to jak się ludzie zachowują w biznesie.

7. Networking jest jednym z elementów skutecznego rozwoju biznesu?

Bez networkingu nie ma biznesu.

8. W Polsce jest duża przestrzeń jego rozwoju?

Wciąż jesteśmy społeczeństwem o niskim poziomie kapitału społecznego i wzajemnego zaufania, więc pole do wzrostu jest gigantyczne.

9. Małe i średnie przedsiębiorstwa powinny częściej korzystać z tej formy komunikacji biznesowej?

Wszystkie korzystają, choć tylko niektóre robią to świadomie. Te, które nie korzystają są albo monopolami państwowymi, albo po prostu już ich nie ma.

przeczytaj także

© 2019. Wszystkie prawa zastrzeżone

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Polityka Prywatności    AKCEPTUJĘ