GOSPODARKA EKONOMIA NOWE TECHNOLOGIE
Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Czy pandemia oznacza koniec mody na fitness?

28 maja 2020, 23:40 / Opracowanie autorskie. Zdjęcie: pixabay
Czy pandemia oznacza koniec mody na fitness?

Jeszcze do niedawna mogliśmy oglądać obrazy tętniących życiem siłowni, czy studiów fitness, a branża fitness rosła w niewyobrażalnym tempie, stawiając nas w czołówce krajów, jeżeli chodzi o poziom świadczenia usług i posiadanej przez ekspertów wiedzy. Polska branża fitness, na przestrzeni ostatnich 10 lat rozwinęła się gigantycznie. Zwiększyła się nie tylko liczba klubów, ale i powstały profesjonalne firmy szkoleniowe, kształcące trenerów personalnych oraz instruktorów. W tej chwili ludzie zamrozili swoje karnety, część trenerów straciło pracę, a właściciele stanęli przed poważnym wyzwaniem, po pierwsze takim, czy opłaca się w tej chwili utrzymywać placówkę, a po drugie, nawet jeżeli tak, to, w jaki sposób należy wystartować.

Ucierpieli właściciele, ale trenerzy, instruktorzy oraz cateringi żywieniowe zyskali. Branża w tej chwili przechodzi niewyobrażalną zmianę. Potrzeby klientów się nie zmieniły, ludzie w dalszym ciągu chcą zadbać o zdrowie i sylwetkę, natomiast zmieniły się narzędzia i instrumenty.

Dla jednych szansa, dla drugich porażka.

Kryzys gospodarczy postawił nas przed faktem dokonanym i wymusił zmianę modelu funkcjonowania przedsiębiorstw. W tej chwili każdy klient, ma możliwość współpracy online z trenerem personalnym, czy instruktorem, poprzez nowoczesne narzędzia jakimi są komunikatory umożliwiające również mierzenie czasu, oraz wyświetlające komunikaty, tak, aby jak najdokładniej odwzorować proces, który do tej pory odbywał się offline. To ogromna szansa dla profesjonalistów, budujących swoją markę osobistą w mediach społecznościowych, dzięki czemu posiadających szeroką klientelę.

W tej chwili to właściciel placówki jak najbardziej powinien postarać się o współpracę ze świetnymi instruktorami i trenerami personalnymi, a klientów skutecznie przekonać do tego, aby opłacili karnet, a w przyszłości skorzystać z rozszerzonej oferty danej placówki. To porażka wszystkich, którzy do tej pory nie dbali o relację z klientami oraz personelem, ponieważ właśnie ta więź, pozwala przetrwać największy kryzys.

Bardzo istotną szansą dla odważnych jest fakt, że kameralne studia treningu personalnego już są otwarte, a ich działalność dozwolona. Jeżeli tylko ktoś ma wystarczającą determinację, by spełnić swoje młodzieńcze marzenia o założeniu takiej placówki, ma teraz okazję. Placówki wielkopowierzchniowe, które muszą ponosić ogromne koszty czynszów oraz opłat, między innymi na pensje, są w bardzo trudnej sytuacji i muszą wykorzystać wszystkie możliwe zasoby. Eksperci branżowi dwoją się i troją, aby wspomagać kluby, z którymi współpracują.

Warto zadać sobie pytanie; „Kto wygra w tym wyścigu?”

Tutaj możemy odpowiedzieć jasno, iż nie ma jednego podium, ale rynek jest niezwykle konkurencyjny. Teraz ta konkurencja przeniosła się do internetu a firmy, które najlepiej się zaadaptowały, miały szansę na pozyskanie bardzo dużej ilości klientów, która została bez opieki. Sytuacja powoduje bardzo duży wzrost zainteresowania marketingiem, oraz budowaniem marki przez trenerów personalnych, czy właścicieli placówek.

Zmiana nawyków i formy aktywności.

Długie tygodnie spędzone w domu, zmuszają do refleksji, Polacy odczuwają silną potrzebę zadbania o swoją sylwetkę, zdrowie i rzecz jasna odporność. Mieliśmy okazję zatrzymać się na chwilę i spojrzeć na nasze życie z boku, zaczynamy coraz częściej wyszukiwać w internecie informacje o trenerze współpracującym na odległość, czy usługach online. Duża część z nas zmieniła nawyki zakupowe, dostrzegliśmy również, że jest to wygodniejsze. Zmieniamy też nawyki na zdrowsze mając do dyspozycji coraz więcej informacji dotyczących zdrowego stylu życia.

Zauważalną zmianą z punktu widzenia prowadzenia biznesu fitness, będzie wzrost zainteresowania usługami z różnych segmentów, takich jak trening wspomagający kręgosłup, czy sprawność. Warto ukierunkować się na bardzo konkretnego klienta i niszę, a może okazać się to niezwykle trafionym pomysłem. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż trening w domu stał się bardzo popularną formą aktywności. Postawiliśmy również mocno na bieganie, a wielu Polaków zaczęło ruszać się w terenie, na przykład w lesie, czy obiektach, takich jak orlik.

Możemy zauważyć również pojawienie się nowoczesnych placówek EMS, czyli treningu opartego o elektrostymulację, dzięki któremu mając na sobie kombinezon i będąc z trenerem 1 na 1, możemy przy wsparciu impulsów elektrycznych wykonać bardzo wydajny trening w czasie 20 minut, co staje się coraz popularniejszą formą aktywności, wśród osób bardzo zapracowanych.

Technologia dokonuje rewolucji.

Mamy do czynienia w tej chwili z wzrostem zainteresowania nowoczesnymi metodami rozwiązywania dotychczasowych problemów. Do niedawna zainteresowanie aplikacjami mobilnymi, czy materiałami edukacyjnymi nie było aż tak wysokie jak teraz. Cała branża mierzy się z ogromnym wyzwaniem, jakimi są nowe technologie. Coraz więcej ludzi korzysta z programów do zliczania ilości kroków, czy mierzenia wyników osiągów biegowych, w związku z czym w tym kierunku rozwija się w biznes sieci partnerskich, umożliwiających na przykład, zarabianie poprzez aktywność i wykonywanie określonej ilości kroków w ciągu dnia. Bardzo dobrze sprzedają się również opaski, czy drobny sprzęt sportowy, którego sprzedaż wspierają trenerzy personalni. Innym interesującym segmentem, z którego możemy korzystać są aplikacje do treningu domowego, które umożliwiają osiąganie swoich celów sylwetkowych i zdrowotnych, poprzez bardzo prosty system gotowych planów treningowych, dzięki czemu nie wymaga to w pełni opieki trenera.

Wszystko, co w tej chwili ułatwi nam odchudzanie, czy rozwiązywanie naszych problemów, będzie rozwijać się nawet wychodząc z niszowego segmentu. Sprzedaż internetowa zrewolucjonizowała rynek zakupowy, możemy wygodnie współpracować z trenerem, z każdego miejsca w którym jesteśmy, możemy też skorzystać z wygodnej aplikacji. Mamy szeroki wybór suplementów, a jednym kliknięciem możemy zamówić sobie catering żywieniowy, który z precyzyjnie wyliczonymi wartościami i zdrowym posiłkiem, zostanie dostarczony tuż pod nasze drzwi, co znacząco oszczędzi czas spędzony na gotowaniu i staniu w kolejkach.

Rynek fitness z jednej strony na chwilę się zatrzymał, a z drugiej stanął otworem przed małym graczem z dobrym pomysłem. Stopniowo znoszone są obostrzenia, więc teraz możemy cieszyć się aktywnością na świeżym powietrzu, oraz skontaktować się z kameralnym studiem treningowym, celem ustalenia najbliższego terminu treningu personalnego. W późniejszym terminie będą się otwierać większe placówki. Mimo obostrzeń,  bardzo możliwe, że przyciągną na nowo klienta, który doceni usługi, które do tej pory cieszyły się ogromną popularnością i przyciągały uwagę inwestorów z Polski i zagranicy. Z pewnością wskazane jest, spakować wygodny strój sportowy i przygotować się na otwarcie ulubionej siłowni.

Autor: Jakub Żuk – przedsiębiorca, ekspert branży fitness, wspiera swoją wiedzą trenerów personalnych, oraz drobne placówki treningowe, właściciel KierunekTrener, oraz Agencji Eximus, pasjonat fitness, twórca jedynego w Polsce programu szkoleniowego dla trenerów personalnych w formie wygodnie dostępnej platformy, trener personalny, oraz dietetyk z wieloletnim doświadczeniem.

Zapisz się na PolishBrief.pl

Analizy, opinie i wywiady. Gospodarczy skrót dnia.

0 komentarzy

przeczytaj także

© 2020. Wszystkie prawa zastrzeżone

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Polityka Prywatności    AKCEPTUJĘ